Schiphol - Porto. Schiphol……? - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Schiphol - Porto. Schiphol……? - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Schiphol - Porto. Schiphol……?

Door: ap

Blijf op de hoogte en volg Ap

25 Mei 2015 | Portugal, Porto

Toen ik in 2014 na mijn eerste Camino in Santiago de Compostella aankwam, vond die zaterdag net het Eurovisie Songfestival plaats. We werden tweede. Ik lag in bed op m'n hotelkamer te kijken maar moet bekennen dat ik de uitslag pas de volgende dag op het nieuws hoorde. De oogleden werkten de vorige avond niet echt mee.

Deze Camino begin ik een dag nadat we niet meededen aan het Songfestival en dus niets wonnen. Ook al deed Traantje Oosterhuis nog zo haar best in de voorronde. De komende Camino heeft één ding gemeen met het land van waaruit ik nu vertrek.
Ook Portugal haalde niet de finale.

Ik zit inmiddels aan een Portugees biertje in m'n Hostal. Heb een bed in beslag genomen, ga straks in de buurt een hapje eten en duik er vanavond vroeg in. Wil morgen zo snel mogelijk de stad achter me laten.

Dat ik hier in alle rust zit, is niet zo vanzelfsprekend. Ik was vanmorgen zo rond een uur of tien vanaf Wijk bij Duurstede tamelijk overtuigend op weg naar Schiphol. Bouwien en Marcel als uitzwaai gezelschap bij me.
Net voor de afrit Vinkeveen whats-appte Moon - ze had gisteren het vluchtnummer gevraagd - dat mijn vlucht vast niet vertrok van Schiphol maar van Eindhoven. ( Appie: ' Hè? Ryan Air vertrekt toch nooit van Schiphol, Moon')

Keren, planken, zweten, rekenen en toch nog op tijd in Eindhoven aankomen. Dat mijn vlucht inmiddels een uur was vertraagd zagen we toen pas op de borden. Had ik dat eerder geweten dan had me dat een snelheidsbekeuring op Rw 2 bespaard. De JIB-enveloppe trof ik bij mijn terugkeer nog op het poststapeltje aan. Welkom thuis.
Op Eindhoven AirPort voegden Appie, Moon, Merij en Jan zich ook bij het uitzwaai gezelschap. En we hadden ook nog tijd voor een koffie en zo meer.

  • 25 Mei 2015 - 20:09

    Ineke:

    We verheugen ons weer op de avonturen. 1 verhaal heb je al te pakken!
    ;-)

  • 25 Mei 2015 - 20:19

    Klaas En Bertha:

    Hoi . Dat was dus nog even schrikken vanmorgen richting Schiphol ipv Eindhoven.
    Maar je bent wel goed aangekomen in Porto , zoals de bedoeling was. Heel veel succes
    en we blijven je volgen iedere dag. Zien uit naar het volgende verhaal.

  • 25 Mei 2015 - 20:27

    Kees Van Der Graaf:

    Beste Ap,

    Veel succes en we zijn benieuwd naar je verhalen. Je maakt heb begin al weer spannend.

    Gr Jeanet en Kees

  • 25 Mei 2015 - 22:11

    Bouwien:

    Alles is vandaag goed gekomen en je hebt een verhaal!
    Dank Appie en Moon, Merij en Jan voor jullie oplettendheid en gezelschap, ook Marcel bedankt en fijn dat je erbij kon zijn.
    We hebben niet gewacht Ap tot het vliegtuig ging vertrekken!
    Wij zien jou niet en jij ons waarschijnlijk ook niet, we hebben een RayonAir uitgezwaaid die vertrok toen wij ook gingen.
    Geniet van deze trip en ik lees morgen je verhaal als ik op Ameland zit! ( met ski-jack en handschoenen aan )
    Liefs van mij

  • 26 Mei 2015 - 16:46

    Danielle:

    Veel succes opa!
    Leuk om je verhalen weer te lezen :)

  • 26 Mei 2015 - 18:35

    Ina:

    Ha, het klopte dus niet. Kreeg je mail en daarin stond dat je naar Schiphol ging, later las ik op FB van Bouwien dat je vanaf Eindhoven vloog. Man, man, helemaal in de war. Maar fijn dat het uiteindelijk allemaal gelukt is. Groetjes en ik zie uit naar het volgende verslag. Groet oet Oskerd

  • 26 Mei 2015 - 21:58

    Marion:

    Plan je weer een strak schema vwb de afstanden per dag? ben benieuwd of je die hond weer tegenkomt!
    suerte!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 36164

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: