Resultaten uit het verleden....... - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Resultaten uit het verleden....... - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Resultaten uit het verleden.......

Door: Ap

Blijf op de hoogte en volg Ap

27 Mei 2015 | Portugal, Barcelos

Dag 2, Pedro de Rates - Tamel S. Pedro Fins 26 km.

Bij nader inzien moet het er gisteren bij Casa de Mattos tamelijk verontrustend en misschien ook wel koddig hebben uitgezien toen ik me meldde. Mevrouw De Mattos begreep dat ik het was die al was aangekondigd door de uitbater uit het vorige dorp. Ze stond oog in oog met een lange man die, terwijl zij een soort gesprek wilde voeren, op elk omgekeerd emmertje, tweede traptrede of afgebrokkeld muurtje zuchtend neer zeeg. Steeds met het hoofd in de handen. Pppppfffffffff!!

Ach, ach, ach, bracht ze in het Portugees uit. In het Nederlands moet dat zoiets zijn als och, och, och. Uiteindelijk kwamen we eruit welk bed lang genoeg was voor mij en ze bracht me een flesje en een blikje bier. Het eenzijdige gesprek daaraan voorafgaand moet beslist haar vraag zijn geweest of ik een blikje of een flesje wilde. Ik wilde allebei. Na het flesje had ik daarvan al spijt. Het lichaam stond duidelijk nog niet in de bierstand.

Toen ik al goed en wel op m'n kamer was, gedouched en geschoren, kwam ze nog even informeren naar de toestand van de lange man. Ik lag inmiddels poedelnaakt op bed en probeerde niet in een soort goedaardige coma te raken. Gelukkig voor haar bleef ze onderaan de trap staan. Ik kon haar melden dat alles 'bom' (goed) was.

Vanmorgen niet al te vroeg vertrokken want er was me een heerlijk ontbijt in het vooruitzicht gesteld. Klopte. Om kwart voor acht pikte ik de Camino vlak voor de deur van de Casa op. Na ruim een half uur riep een local vanuit zijn auto: 'you are lost' , hetgeen feilloos klopte. Terug, opnieuw de route zoeken en een dik half uur verspeeld. The yellow sign had zich verstopt achter een scharrig takje. In de eerst volgende koffietent nog wat wandelaars in mijn kamp proberen te krijgen die ook vonden dat de route zo slecht was aangegeven, maar....niemand. Iedereen had het in één keer gevonden. Puur mazzel.

Rond de middag whats Apte ik Bouwien dat ik zou stoppen. Het was inmiddels 28 graden en de wind was hinderlijk gaan liggen. Ik had er toen ruim 20 km op zitten. Maar een ijsthee, sterke koffie en een banaan gaf me vleugels. De laatste 4 km gingen wel straf bergop maar er was plaats voor mij in de herberg die bovenop de bult ligt.

Je kunt naar Santiago zijn gefietst en gelopen, naar Rome zijn gefietst en twaalf keer de 4-daagse hebben gestapt: elke ochtend moet je de komende etappe voor die dag weer bij z'n kladden grijpen. Geen afstanden korting of consideratie. Ging het gisteren of vorig jaar zo lekker? Kan best zijn maar zie vandaag eerst maar weer eens door te komen. Mee eens!

Morgen wordt het 30 graden, 's Ochtend om 7 uur is het hier al warmer dan dat het de hele dag op Ameland wordt ( sorry B.)
Met het groepje Nederlanders waarmee ik straks ga eten, hebben we afgesproken morgen om 5 uur te beginnen. Hebben we de warmte mooi te pakken.



  • 27 Mei 2015 - 20:10

    Ina:

    Jonge, jonge, heftig vandaag. Groot gelijk om indien mogelijk morgen vroeg te starten. Het gezegde; Ochtendstond heeft goud in de mond. Maar in ieder geval weer succes. Tot morgen, leuk om je verhalen mee te beleven in leesvorm.

  • 27 Mei 2015 - 20:37

    Marcel:

    Ik loop nu al een paar uur voor het eerst sinds weken zonder brace.
    Dat valt niet mee; het is gewoon ruk.
    Maar als ik het zo lees kan het altijd nog erger.
    Zet 'm op!

  • 27 Mei 2015 - 21:08

    Bo:

    Het valt niet mee??? Of voel en lees ik dat verkeerd? De omstandigheden zijn ook anders; veel warmer en geen wind!
    Misschien even wennen?
    Ga op Ameland lopen, veel wind en vandaag een heerlijke zon en ik ga dan ook mee

  • 27 Mei 2015 - 21:14

    Bo:

    Mijn verhaal stond er niet helemaal op

  • 27 Mei 2015 - 22:41

    Marjon Veerman:

    Ha Ap,

    Heel leuk om jou verhalen weer te lezen. Nu "moet" ik van twee personen de camino verhalen bijhouden. Jij hebt het al behoorlijk warm! Dus vertrek je veel eerder dan Arjan. Is het dan al licht? Ben benieuwd of jullie elkaar ontmoeten in Santiago! Zou leuk zijn.
    Veel camino plezier en ik hoop dat je niet te veel last krijgt van de warmte. Liefs Marjon.

  • 28 Mei 2015 - 07:46

    Ineke:

    Goed gedaan weer! Toi toi toi voor vandaag, leuk samen met een groepje, je loopt dan nu inmiddels alweer 2,5 uur! Veel plezier!

  • 28 Mei 2015 - 09:48

    Jeanet:

    Heb nu al weer zin om je verslag van vandaag te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 36140

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: