Dat zien we dan wel weer als het zover is. - Reisverslag uit Cines, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Dat zien we dan wel weer als het zover is. - Reisverslag uit Cines, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Dat zien we dan wel weer als het zover is.

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

05 Oktober 2021 | Spanje, Cines

Presedo - Sigüeiro, 35k.

Ik ben niet van : ‘dat zien we dan wel weer als het zover is’. Ik heb op z’n minst meer informatie nodig bij zo’n uitspraak. Wat is ‘dat’ wat we dan zien en wanneer is ‘dan’ en wie zijn ‘we’ eigenlijk en is er enig zicht op wanneer het ‘zover’ is. Het is me, kortom, te vaag.

Het klinkt heel ontspannend maar ik kan juist heel goed ontspannen als ik alles goed op de rit heb. Verrassingen vind ik prima maar wel graag even vooraf melden. Kleine moeite.

Ik plan graag, zorg dat alles klopt en hou graag controle. Is me deze trip een paar keer gekuld maar daar hoor je me verder niet over.
Ook niet aandringen, graag.

Ik verliet daarom vanmorgen met een licht nerveus gemoed het hotel. Had de avond, samen met een ober, gemerkt hoe moeilijk het was mijn rugzak in het vervoer systeem van Correos - zeg maar de plaatselijk Post NL - te krijgen. Gelukt. Bij het betalen bleek dat ik ook over PayPal beschikte. Hè? Wonderlijk.

En dan ga je het hotel uit, kijkt achterom en ziet daar je rugzak met een adreslabeltje eraan in de hal liggen. Noem me een controlefreak maar ik had alle vitale onderdelen zoals IPhone, Ipad, instapkaarten, paspoort, stempelboekje, paraplu, betaalpassen, windstoppertje en regenpetje in m’n wandelrugzakje gedaan. Kwam in elk geval, rugzakloos of niet, thuis.
Kortom, ik was er helemaal niet gerust op dat het ding in m’n volgende hotel zou zijn. Ik was bezorgd.En? Terecht!

Bij binnenkomst in Pension Villanova zag ik hem direct al liggen. Terecht. Hoewel hij eigenlijk nooit was weggeweest.

De etappe van vandaag viel mee. Licht dalend, lopen zonder rugzak, maar wel een flinke tippel. Een soort Zevenheuvelen van Groesbeek op de derde dag van de 4-daagse maar dan met heuvels die een tikje duidelijker aanwezig zijn.

Volgend jaar gaat de 4-daagse door, liet de marsleider deze week per mail weten. Ik verheug me er op. Ken geen massabijeenkomst ter wereld die zo geordend, geweldloos en oergezellig is als de Nijmeegse 4-daagse. Een voorbeeld van sportiviteit, verdraagzaamheid en eenheid.

Ik word automatisch ingeloot omdat ik de laatste 3 keer, voor de afgelasting in 2020 en 2021, succesvol meeliep. Ik liep hem inmiddels 16 keer. Hadden er 20 kunnen zijn: 2006 afgelasting door de extreme hitte en dientengevolge dodelijke slachtoffers, 2015 had ik een hinderlijk oponthoud in het ziekenhuis ( blinde darm en galblaas) en dan de twee Corona afgelastingen.
En toch ga ik de 25 halen. Zet maar in je agenda en sta klaar bij de meet met gladiolen. Deal ?

  • 05 Oktober 2021 - 19:26

    Bouwien:

    Die agenda heb ik nog niet! Jeetje dan ben ik oud!! Daar moet ik nog niet aan denken!
    Blij dat de rugzak er al was!! Altijd een gokje, toch?
    Nog 1 dagje lopen voor je!
    Dagje relaxen, dagje reizen en verrassing: je bent weer thuis!
    Oh nee, geen verrassingen! :-))
    Nog een paar leuke dagen daar!
    Liefsxxxx

  • 05 Oktober 2021 - 20:11

    Ineke:

    Gelukkig, die rugzak :)
    Wij zetten Nijmegen dan vast in de agenda!! Ga ik al bijna met pensioen!
    Fijne avond en wandeldag morgen, liefs Ineke

  • 05 Oktober 2021 - 20:14

    Danielle:

    Ik ben er bij, bij die 25e! Maar nu eerst maar deze camino uitlopen, succes met de laatste etappe.

    Ps: die zin met ‘terecht’ moest ik toch twee keer lezen voordat ik het snapte ;) Naast wandelaar ook woordenkunstenaar.

  • 05 Oktober 2021 - 23:44

    Marion :

    Had ik ook met terecht, leuk gevonden!
    Misschien ga je nog naar Oviedo prachtige stad uit de 9de eeuw door de westgoten gesticht.
    Succes morgen!

  • 06 Oktober 2021 - 16:31

    Nienke:

    Ha die Ap,
    Vel km,s gelopen... petje af!!!
    k wens je morgen mooie tocht en een nog betere aankomst op de finisch....
    groet, Nienke

  • 06 Oktober 2021 - 19:58

    :\÷/÷\÷/÷Marcel÷\÷/÷\÷/:

    De laatste loodjes.

  • 07 Oktober 2021 - 09:00

    Geesje:

    Wat veel km's gelopen vandaag. Super hoor. En ik sluit me bij Danielle aan; ook ik moest die zin even 2x lezen. ;-) Succes met je laatste kilometers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 36217

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: