Gijon ligt voor het grijpen. - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Gijon ligt voor het grijpen. - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Gijon ligt voor het grijpen.

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

30 September 2021 | Spanje, Villaviciosa

Colunga - Villaviciosa, 22 km.

Als je de Camino loopt, is het zaak dat je altijd benieuwd blijft naar wat er komt. Niet nieuwsgierig nee; benieuwd. Nieuwsgierig ben je naar de laatste roddel en wat Máxima aan heeft op Prinsjesdag. Benieuwd ben je naar de komende route, de nieuwe omgeving, de mensen die je ontmoet, de nieuwe stad waar je komt. Benieuwd blijven zorgt voor inzicht, verdieping en verrijking. Als je niet benieuwd blijft onder de toch wel pittige omstandigheden hier kun je beter naar huis. Dan is zo’n tocht een last en ben jij het slachtoffer.

Bij benieuwd zijn hoort ook verbazing en verwondering en, vooruit dan, dankbaarheid.
Ik loop door het mooiste deel van Spanje, ik maak deel uit van deze prachtige omgeving en ga er in op. En het lichaam laat me nog steeds niet in de steek en de geest blijft benieuwd.
Benieuwd hoe dat kan.

Ze verbouwen hier appels. Waar je kijkt: appelbomen. Er is hier een levendige Cider- productie. En wat ze maken is van goede kwaliteit. Zelf getest. Door een gebrek aan kroegjes en barretjes die open waren, had ik op hooguit 800 meter voor mijn hotel het eerste restaurantje pas tot mijn beschikking. Ik verging inmiddels van de trek en een goed glas kon het nu ook wel lijden. Ik was op struikelafstand van mijn bed.

Ik bestelde, met hulp van Google, zo het één en ander. In elk geval veel groente, want dat krijg je hier veel te weinig, ook al zitten er altijd dozijnen kleine tomaatjes bij. Ik ben daar niet gek op maar eet ze wel op. Het meisje schreef alles op en keek steeds bedenkelijker. ‘Dat is veel teveel voor 1 persoon’, maakte ze me duidelijk. Zij kende de porties van de kok. Schrappen op haar aanwijzing maar wel gelijk een fles cider aan de bestelling toegevoegd.

Ik heb heerlijk gegeten, de fles op een haar na soldaat gemaakt en de gevolgen daarvan al bij de eerste stap van de laatste 800 meter manmoedig gedragen. De gevolgen voor volgende 799 ook.

Straks nog een klein hapje in de stad, noodproviand inslaan en dan slapen. Morgen om 07.00 uur ga ik op pad. Gijon ligt op 28 km van hier en op de laatste berg die ik over moet, zie je de baai al liggen. Nog wel even 3 uur stappen. Afdalen, dat dan weer wel.





  • 30 September 2021 - 20:53

    Bouwien:

    Ik ben benieuwd :-) of je nog foto’s hebt gemaakt. Ik zie ze nog niet!
    Een zware dag zonder eten voor je. Morgen misschien beter en je hebt iets gekocht voor het geval dat!
    Succes morgen. Ik ga morgen eten bij Appie en Moon en de interview van Jan moet nog.
    Ben benieuwd :-)
    Liefs xxxx

  • 30 September 2021 - 22:16

    Danielle:

    Mooie foto’s, lekker zonnetje! Hier wordt het nu echt herfst… Succes morgen!

  • 30 September 2021 - 22:20

    Bouwien:

    Mooie foto’s :-))
    Xxx

  • 01 Oktober 2021 - 12:43

    Nienke:

    Ha die Ap,
    Ja prachtige foto's . ik geniet ervan en leef met je mee... Vooral die laatste 800mmmm borrel mmmmsss.
    Fijne tocht weer verder.
    groet, Nienke

  • 01 Oktober 2021 - 13:22

    Marcel ::::

    Ik merk dat ik steeds vaker dus éérst de foto's bekijk en pas daarna de tekst lees.
    iPhone?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 36217

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: