Van roestige bordjes en route bosjes. - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Van roestige bordjes en route bosjes. - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Van roestige bordjes en route bosjes.

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

21 Mei 2019 | Spanje, Avilés

Gijon - Avilés 26 km

Gijon uít en Avilés ín, en je hebt al 10 km van de hele route gehad. Vooral de uitvalsweg van Gijon (spr. Giegon) is gijantisch lang. Maar de 15 km tussen beide etappe plaatsen zijn van een idyllische schoonheid. Af en toe lijkt het of je onafgebroken door de sauna’s van de Zwaluwhoeve loopt. Inderdaad: een Eucalyptusbos met bijpassende geur.

Dun bevolkt is het er, geen ander geluid dan 3 hanen die tegen elkaar op schreeuwen om indruk te maken op de kippen. En net als bij de mensen: wie het hardste schreeuwt, heeft gelijk. (denken ze)

Ik zie weinig meer van de Atlantische vriend. Hoor hem nog wel. Af en toe zal ik hem de komende dagen nog even aantikken maar de hoofdroute gaat toch zienderogen zuid-west waarts. De routebeschrijving die je daarbij behulpzaam is, is nuttig, informatief maar af en toe kneuterig en soms onbegrijpelijk: ‘........een routesteen voert ons rechtdoor op een graspad.....hier ontbreekt evt. markering: of we lopen op de bosweg rechts en bij de volgende gelegenheid meteen weer links, of we volgen het pad naast de bomen naar een bosje toe’. Eh......?
En plotseling staat er in de tekst tussen haakjes ( roestige routebordjes negeren) Ik zweer het. Roestig? Helemaal roestig of ook de bordjes die maar een beetje..........
Is het niet veel handiger die dingen dan maar weg te halen? Kan niet, zal de route coördinator tijdens het maandelijks overleg hebben gezegd. ‘Die borden moeten blijven. In de boekjes staat dat ze ze moeten negeren, maar dan moeten ze er wel staan anders weten de mensen niet wat ze moeten negeren’. Geen speld tussen te krijgen.

Ik ben niet van het padje geraakt, hoor. Zon links houden, geluid van de Oceaan rechts en de wind achter. Toch nog iets nuttigs geleerd in mijn militaire dienstplichttijd.
Geeft acht.....en neem d’r zelf ook één.

• 21 Mei 2019 - 19:15

Bouwien:

Nee, ik neem zelf niets. Alleen een bak yoghurt
    Met noten. Zo lekker!
    Ha, je schrijft niet meer over regen, maar over de zon!
    Zo fijn! Dit weer moet je hebben! Wil ik hier ook wel weer terug! Alweer 2 dagen koud!
    Woordgrapje zie ik ( 4 de zin )? Of eigenlijk uitspreekgrapje.
    Fijn dat het mooi is daar en fijn dat alles zo duidelijk staat omschreven. Die Spanjaarden kunnen er wat van of zijn het die Nederlanders?
    Geen foto’s? En je zag zulke mooie kippen met 1 haan!
    Morgen staat de schilder weer om 7 uur voor de deur! Bijna klaar dus!
    Echt mooi!
    Fijne dag morgen

• 21 Mei 2019 - 19:44

Hans Heinhuis:

Wel een verademing dat je vandaag waarschijnlijk eindelijk zonnig weer hebt gehad. Zo'n route is blijkbaar toch nog listig om af te leggen, vanwege vaak slechte wegen, en ook misleidend door ranzige roestige bordjes die ook niet helemaal duidelijk zijn.
    Alvast voor morgen weer een mooie dag toegewenst.

• 22 Mei 2019 - 03:31

Bouwien:

Leuke foto’s!

• 22 Mei 2019 - 03:37

John Stienstra:

Goedemorgen Ap,

Goed te lezen dat het weer jou goed gezind wordt.
    Je bent niet alleen bezig met een uitdagende wandeltocht maar ook met een zoektocht naar de juiste route. Het lijkt wel de marathon van Utrecht.
    Nog veel goede kilometers en we genieten van je reisverslagen.

• 22 Mei 2019 - 15:22

Erwin: