Dat m-éė-n je niet!? - Reisverslag uit Friol, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Dat m-éė-n je niet!? - Reisverslag uit Friol, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Dat m-éė-n je niet!?

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

01 Juni 2019 | Spanje, Friol

Friol - Sobrado dos Monxes 23 km

Als vroeger iemand hardop in zich zelf praatte, was dat sneu. Min of meer. Vooral voor degenen van wie hij of zij was. Stiekem was het ook wel een beetje koddig en soms een beetje link als ze hun handen er heel erg bij gebruikten en grote passen maakten. Meestal deden ze geen mens kwaad. Hadden het veel te druk met praten tegen......., ja tegen wie eigenlijk.

Er komt mij een groepje lopers achterop, denk ik. Ik maak alvast wat ruimte want het lijkt me een grote groep. Ze lachen, argumenteren, leggen dingen uit, vragen hoe het gaat en spreken dingen af. Denk ik. Meestal versta ik er geen woord van. Ik draai een beetje bij om het groepje te laten passeren.
Één loper. ÉÉN loper. Die in een draadje met een dingetje eraan praat. Voortdurend. Gunt mij geen blik waardig, want veel te druk met gene zijde. Waar dat ook maar mag zijn. Meestal ook nog met zo’n starende glazige blik. Net zoals een hond die zit te sch...en. In jezelf praten tegen een ander. Vroeger misschien een ziekte, nu een afwijking.

Vandaag echte groepen op m’n hielen. Spaanse weekend lopers die per bus ergens op de Camino worden gedropt en er dan in twee dagen weer een paar etappes bijplussen. In Nederland is dat even een weekend Pieterpadden. Gezellige mensen, kleine rugzakjes en al vroeg zin in bier. En ben je ‘t zat? De bus in tot de volgende pleisterplaats.

Ik liep vandaag net zo licht als deze gasten. M’n zware spullen bleven op de kamer want ik ging er nog een nachtje slapen. Toch best lekker hoor, maar morgen gaat mijn goedgevulde vriend van 13 kilo weer op z’n vertrouwde plek. Nog drie etappes. Redelijk vlak en nooit meer dan 20 á 22 km. Morgenvroeg worden we met een paar lopers weer het parcours opgereden. De temperatuur wordt vriendelijker en de verwachting voor dinsdag - binnenkomst in Santiago de Compostela - is regen. Dat meen je niet !?
Terug bij ach, dus.




  • 01 Juni 2019 - 16:00

    Ineke:

    Geniet maar dubbel van de slotetappes! Nog 3 dagen onderdompelen in de wereld van de lopers! Fijne avond en morgen gezond weer op :-)

  • 01 Juni 2019 - 18:09

    Hans Heinhuis:

    Ik heb nogmaals bewondering voor jouw uithoudingsvermogen, en je positieve geest.
    Geen beter leven dan een goed leven.
    Voor morgen weer een mooie wandeling toegewenst.
    Groetjes

  • 01 Juni 2019 - 19:45

    Bouwien:

    Je bent er bijna, je bent er bijna......
    Jammer of blij of er net tussenin?
    Hoop voor je dat Santiago droog is, een natte stad is niet zo heel erg leuk!
    Die man met die grote stappen en in zichzelf praten en veel bewegingen: ik denk dat ik weet wie je bedoelt! Wel lang geleden trouwens, heel lang!
    Lijkt me best gezellig met meer mensen op de route, zie en hoor je nog eens wat!
    Is je fles wijn leeg? Wel handig van die eigenaars, en handig voor jullie als loper!
    Morgen dus weer zwaar! En dan nog 2 zware, maar hoeft niet! In de hotels liggen kaartjes: BAGAGEVERVOER :-)
    Een fijne dag morgen, ik ga de heg doen en het wordt hier erg warm: ik doe het ervoor!
    Liefs van mij!

  • 02 Juni 2019 - 04:27

    Jeanet & Kees:

    Dat meen je niet!?
    Dat je er bijna bent en dat we nog maar een paar dagen mogen genieten van je mooie blogs.
    Ap, Je verhalen worden met de jaren alleen maar leuker. Thuis verder schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 36269

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: