We hebben de foto’s toch nog?! - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu We hebben de foto’s toch nog?! - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

We hebben de foto’s toch nog?!

Door: Ap

Blijf op de hoogte en volg Ap

23 Mei 2024 | Portugal, Vila do Conde

Matosinhos - Vila do Conde 30k

Het ging mis gisteren. Geen verslag kunnen publiceren. Raadsel. De Helpdesk is in rep en roer en probeert het probleem op te lossen. Maar zeker is zeker: er gaan koppen rollen. Ik zou daar nu niet graag werken!!

En door…..!

Aan de hand van de foto’s loop ik de dag nog even door. Met hier en daar een omleiding, stukken moeten klunen door het zand en met de aanloop perikelen van zo’n eerste dag betrok ik mijn hotel pas rond half zes.

Foto 1: in 2015 liep ik deze etappe ook vanaf mijn huidige beginpunt. Feest van herkenning. Dus niet. Herkende werkelijk de meest in het oog springende items niet. Of er is hier de laatste jaren grondig verbouwd, of m’n geheugen loopt harder achteruit dan ik vooruit. Ik liep ruim twee uur op de boulevard met links de Atlantische Oceaan en rechts bebouwing, hoge bebouwing, in aanbouw zijnde bebouwing en verwaarloosde bebouwing. Voor mijn gevoel had ik allang in de natuur moeten lopen. Toegegeven, de meeste gebouwen zijn opgetrokken uit natuursteen. Is toch ook natuur.

Foto 2: en die foeilelijke luchtpijpen herkende ik dan wel weer van verre.

Foto 3: en hoeveel lange afstands tochten heb je dan gelopen en hoeveel kilometer zo’n beetje:’ ach joh, ‘k heb geen idee…..daar ben ik helemaal niet zo mee bezig, weet je’

Foto 4: versere vis dan uit dit dorpje bestaat niet. Schepen heten ook allemaal hetzelfde: vers 1, vers 2, vers 3……..etc.

Foto 5: tuurlijk, ‘t is geen intocht van de vierdaagse maar het is wel altijd leuk als er publiek langs de kant staat.

Foto 6: hier vervangen ze alle loopplezier……..sorry, loopplanken……vervelende autocorrectie . Geen pad? Dan door het mulle zand. Klein stukje zeker. Dacht het niet.

Straks/morgen weer een verhaaltje [e-1f917]


  • 23 Mei 2024 - 19:53

    Geesje :

    Knap gedaan. 30 km.


  • 23 Mei 2024 - 20:12

    :

    Doe straks maar een verhaaltje. We hebben er al 1 moeten missen ( en maar wachten gisteren, vannacht nog mijn bed uit om te kijken): niets!!

    Je hebt vandaag die 30 goed gedaan!! [e-1f44f][e-1f44f][e-1f44f]

    Succes morgen! Ook van alle volgers via FB.


  • 23 Mei 2024 - 20:18

    Bouwien:

    Leuk met de foto’s. Ik zag later pas dat ze genummerd waren. [e-1f929] Kijken of mijn naam er nu bij komt![e-1f604]


  • 23 Mei 2024 - 20:49

    Danielle:

    Leuk om te lezen! Succes daar!


  • 23 Mei 2024 - 21:00

    Frans En Jenny:

    We lezen weer lekker mee!


  • 23 Mei 2024 - 23:51

    \heinhuis:

    Geweldig Ap, dat je voor de 6e keer weer zo'n afstand kunt afleggen, nog fijne en mooie dagen gewenst


  • 24 Mei 2024 - 10:34

    Erwin:

    Zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 38575

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 04 Juni 2024

Mijn zesde Camino te voet (Portuguese coastal)

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: