Ik kan niet wachten....... - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Ik kan niet wachten....... - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Ik kan niet wachten.......

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

20 Mei 2019 | Spanje, Gijón

Santander - Gijon ( 175 buiten mededinging )

Tegenover mijn Hotel Art Santander staat, gespaard voor de projectontwikkelaars, een huisje. (Foto) Beetje krakkemikkig, beetje rommelig tuintje maar z’n plek gedecideerd opeisend tussen het geweld van de flats en hotels.’Ze kunnen me wat’, zal hij gezegd hebben. ‘Ik blijf hier wonen tot m’n dood’. Hoe lang dat nog duurt, weet ik niet. Geen mens gezien.’En dat braak liggend weitje naast je?’, vroeg de projectontwikkelaar met z’n ingestudeerde glimlach. ‘Daar blijf je ook af’, zal hij gezegd hebben. Ik had meneer Ben Onverzettelijk graag even ontmoet.

En ga je een keer -niet alleen voor het huisje- naar Santander, boek Hotel Art. Je zult er geen seconde spijt van krijgen.Google maar als het zover is. Of bel mij. Of doe beide maar.

Ik zit op stoel 09 in de Alsa bus op weg naar Gijon. Dat voelt wel verstandig maar niet goed. Het hoofd heeft gisteren van het hart gewonnen. En ik snap het nog ook. Maar morgenvroeg 7 uur zwiep ik de rugzak op de plek waar hij hoort. Ik trek de banden strak en grijp de 350k naar Santiago bij de kladden. Het Camino-wandelweer dient zich inmiddels definitief aan. Geen vergissingen meer, realistische afstanden plannen, de kou en de regen van de afgelopen dagen vergeten en genieten.
Ik ga lopen.

  • 20 Mei 2019 - 10:17

    Ina:

    RESPECT! Ik neem mijn petje voor je af. Groetjes

  • 20 Mei 2019 - 10:27

    Nienke:

    Ha Ap,
    Ja dat dacht ik ook... Heb je in een bordeel geslapen?
    Wat jammer voor je dat het toch zo regent.. Goed hoor ... die bus.... Hoef je je niet voor te schamen..
    Bussen zijn er ook om te rijden.....
    k WEns je vanaf nu veel zonnige en droge dagen toe,
    Succes.

    groet, Nienke

  • 20 Mei 2019 - 10:34

    Marion Vogel:

    @p, ga maar vast conchas sparen, wegen niet veel... mooie dag!

  • 20 Mei 2019 - 10:44

    Hans Heinhuis:

    Geweldige ingeving van jou Ap, dat je vandaag de bus hebt genomen, kun je morgen er weer flink tegen aan. Wanneer je morgen weer om 7 uur op pad gaat! (ik moet er niet aan denken) dan lacht de zon je weer hopelijk tegemoet, alvast een mooie dag toegewens

  • 20 Mei 2019 - 18:38

    Bouwien:

    Goed zo, jij gaat lopen en ik denk zelf dat je die buskilometers ook nog een keer gaat lopen!
    Ik doe daar niet aan mee hoor, maar er komt zo’n tijd dat het gaat kriebelen, je hart wint het dan van je hoofd en je kunt met trots zeggen: ik heb Del Norte gelopen! Mag van mij nu ook al! Het was toch ook echt geen wandelweer!
    Ik realiseerde me gisteren dat je nog 3 weken weg bent, ik had nog maar 2 weken in mijn hoofd!
    Maar eerst nog genoeg afleiding hier: eetdates, dagje Daniëlle, Tom / Ineke, Erwin, sporten, werken, de schilder elke ochtend om 7 uur!!!! Jan die bij mij stage loopt de komende 7 dagen!
    Marjon zegt: conchas sparen! Ik zoek dit op, weet niet wat het is!
    Loop lekker morgen en alle dagen daarna!
    Liefs van mij

  • 20 Mei 2019 - 18:38

    Bouwien:

    Oh, conchas zijn schelpen!

  • 21 Mei 2019 - 04:03

    Ria Maartense:

    Net van jou de Ultreia ontvangen. Toen dacht ik: toch eens je reisverslag opsnorren. Ik lees dus dat je wat voorbereidende oefeningen gedaan hebt de afgelopen dagen en nu echt gaat beginnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 36182

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: