Nee meneer nog niet; de kok pit. - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu Nee meneer nog niet; de kok pit. - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Ap Folgerts - WaarBenJij.nu

Nee meneer nog niet; de kok pit.

Door: @p

Blijf op de hoogte en volg Ap

22 Mei 2019 | Spanje, Muros de Nalón

Avilés - Muros de Nalón 25 km

Bij nader inzien loop ik toch nog langer op met de heer A.Oceaan dan ik aanvankelijk dacht. De duikeling naar het z/w was van tijdelijke aard. In één van de komende etappe plaatsen behoort pootjebaden zelfs nog tot de mogelijkheden.

Vanmorgen vanuit mijn hotel moest ik met behulp van een stadsplattegrond, voorzien van strepen van de receptioniste, Avilés uit zien te komen. Ik wilde zo snel mogelijk de gele pijlen en bordjes weer in het vizier hebben. Dat ging met behulp van de plattegrond heel goed tot een local zich ermee ging bemoeien. Goed bedoeld, maar je hebt er niks aan. Met brede armgebaren en kennelijk ingeënt met een grammofoonnaald stak hij van wal. Dat mijn gezicht stond op: ik begrijp hier niks van, negeerde hij. Dat kwam hem kennelijk slecht uit en hij ratelde door. Zijn doel was duidelijk: hij ging een Caminoloper helpen. Graag of niet.

Af en toe hoorde ik op onverwachte plekken in zijn betoog: Allemagne. Ik naar mezelf wijzend -je lijkt op zo’n moment wel achterlijk- : Hollanda. Hij: no, no....Allemagne. Dit ging niet werken. We gingen uit elkaar zonder bezoekregeling. Bij de koffie zag ik op de bewuste plattegrond dat vanaf de plek waar wij stonden te bakkeleien, ik via de Calle de Allemagne het snelst op de Camino zou zijn terecht gekomen. Ja, door dit soort misverstanden krijg je vanzelf 80 jaar oorlog.

Die koffie, trouwens, is ook nog wel even een dingetje. Binnen een uur of anderhalf na vertrek stop ik nog niet. Er moet wel eerst gepresteerd worden. Maar ik neem me voor dat het volgende dorp met dorpscafé voor mij is. Gisteren was dat na 4 uur en vandaag na 4,5 uur, dunbevolkt noemen ze dat. Ik ben er dan al bijna. Luxeprobleem.

Zowel gisteren als vandaag lopen we door de mooiste landschappen van Asturië. Westelijk van de pico’s De Europa waar ik twee jaar geleden doorheen liep. Hier loopt het nu wel net even wat gemakkelijker al begon de dag met een fikse klim van ruim een uur. Niet erg want je bent dan wel gelijk op uitzichthoogte.

Ik zit inmiddels lekker in het - 25 km per dag - schema. Ben op tijd op m’n bestemming en kan in alle rust toegroeien naar het avondeten met gepaste drankjes. Toch ook een beetje de beloning van de dag.
Maar dat kan hier dan niet eerder dan half negen. Ik wen daar nooit aan. Vanavond ging de keuken zelfs pas om NEGEN uur open.
Nou, ik heb dan al gegeten en gedronken.


  • 22 Mei 2019 - 19:02

    Marion Vogel:

    @p, divertida historia!
    Es tu propia falta no querer aprender español!
    Saludo, suerte

  • 22 Mei 2019 - 19:10

    Bouwien:

    Waarom elke keer mijn naam en adres invullen? Zo lastig klein op mijn tel!
    Maar wat moet: moet!
    Weer een mooi verhaal. Een beetje Babylonische spraakverwarring of ging dat anders!
    Je bent eruit gekomen en toen viel het kwartje :-)
    Meestal is het toch lastig om een stad uit te komen: hotel niet op de route en dan begint het zoeken al!
    Ik ben wel benieuwd naar dat pootjebaden!!
    Met mooi weer is de omgeving ook direct weer een stuk mooier: dat is genieten toch.
    Weer succes voor morgen, eerst lekker slapen in je appartement!
    Liefs van mij!

  • 22 Mei 2019 - 19:32

    Ineke:

    Prachtige eindbestemming vandaag (heb even ingehaald met lezen). Fijn dat het weer goed is nu, loopt een stuk prettiger! Wandelze morgen

  • 22 Mei 2019 - 19:37

    Ineke:

    @Mama: alleen je naam is voldoende (mailadres is niet verplicht).

  • 22 Mei 2019 - 19:37

    Hans Heinhuis:

    Je bent nu aardig op schema, 25 km op één dag, dat haal ik nog niet eens in twee dagen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je van die meeloper af en toe toch een beetje het (excusez-moi le mot) lazarus krijgt. Hij bedoelt het allemaal natuurlijk wel goed, maar als iemand zo ongewild als een vetvlieg aan je blijft kleven, dan word je daar toch een beetje ongedurig van, maar er bestaan natuurlijk ergere dingen.
    Merkwaardig overigens, dat de keuken daar pas om half negen of soms om negen uur pas open gaat, ze lijken wel idioot. Na zo'n lange wandeling wil je wel heel snel om uiterlijk zeven uur het eten opgediend te krijgen. Je zou het hun kunnen voorstellen.
    Voor morgen wens ik je weer een spetterende mooie dag.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ap

Echtgenoot, vader, grootvader, wandelaar, saxofonist, skier, sporter, pensionado

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 36185

Voorgaande reizen:

22 September 2021 - 08 Oktober 2021

Mijn vijfde Camino te voet (Inglese)

15 Mei 2019 - 04 Juni 2019

Mijn vierde Camino te voet (del Norte)

29 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Mijn derde Camino te voet (Primitivo)

07 Juli 2015 - 22 September 2015

Hallo hier Hilversum (Camino Apendix)

25 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Mijn tweede Camino te voet ( Portugese)

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste Camino te voet (Frances)

Landen bezocht: